Hetek óta csigázott minket az HBO Magyarország, láthattunk előzeteseket, fotókat és werk videókat is legújabb sorozatukról. November 8-án, vasárnap este fellebbent a függöny, és megtudhattuk, hogy milyen a várva-várt Aranyélet. A véres tollú kritikusok is ott ültek a tévé előtt, mi pedig összeszedtük, hogy mit gondoltak az HBO új sorozatáról. 10 kritika, 1 rendhagyó videó és 1 forgatási riport a csatorna negyedik saját gyártású sorozatáról.

Filmtekercs
“Az elmúlt néhány évben az ősz rendszerint az HBO produkcióiról szólt. Az izraeli licensz alapján készült Társas Játék (nemcsak) a romantikus sorozatok kedvelőit szólította meg, a Terápia két évada a pedig sikersztori volt itthon, de mondhatni, mindkettő alapvetően vitt új színt abba, hogyan is kellene gondolkodnunk egy hazai sorozatról. Idén már teljesen saját, tehát nem máshol fejlesztett, aztán nálunk adaptált forgatókönyv került a tv képernyőjére, hanem hazai forgatókönyvek és rendezők által gyártott, színészek által előadott magyar sorozat. Ez pedig már átütötte a The Hollywood Reporter ingerküszöbét is.”

24.hu
“A lassú expozíció szépen építi a feszültséget, ugyanakkor szerencsére nem jelent eseménytelenséget, már az epizódon belül is fel-felcsavarodik az adrenalin, kedvesen szimmetrikus, ahogy mindegyik főszereplő megkapja a maga akciódús kulcsjelenetét, tessék, lehet kedvencet választani. Az átgondoltság végigvonul a teljes epizódon – így aztán vélhetően majdan a széria egészén is – és üzembiztosan hozza a sokat emlegetett HBO-minőséget: az Aranyélet olyan élmény, mint egy olyan épületben körbenézni, ahonnan nem volt kispórolva sem az alapanyag, sem a szakértelem, és ettől egyszeriben önjáróan működni tud az egész szerkezet.”

 aranyelet_plakat1_1000

VS.hu
“Az HBO mindent megtett azért, hogy az Aranyélet már az első résszel lekenyerezzen bennünket, például rögtön az évad elején már egy autós üldözésre is futotta. Izgalmas és feszes tempójú kriminek ígérkezik, ahol bűnözni rettentően fárasztó meló, a főszereplő pedig egy piti kis budai gengszter, aki megpróbál jó útra térni.”

Player
“Az kétségkívül kijelenthető, hogy az HBO hazai gyártású, családi drámába oltott krimije eddig a valaha volt legjobb magyar sorozatnak tűnik, minden színésze remek választás, jól néz ki, és szép ívben vezeti fel a történetet, ráadásul elég addiktív is, ha a vetítés helyszínén még pár részt levetítettek volna, én bátran maradok késő estig.”

aranyelet_plakat2_1000

444
“Az Aranyéletet nézve minden percben feszeng az ember, és világgá kürtölné, hogy ennyire azért nem rossz a helyzet. De az igazán szörnyű, hogy ha utánagondolunk, belátjuk, hogy de, pont ennyire rossz. A forgatókönyv erőssége azonban semmit sem érne a színészek nélkül. Az ő feladatuk, hogy megmutassák a karaktereik sokoldalúságát, azt, hogy vívódnak. A felnőttekben megbánás és lelkiismeret-furdalás, a gyerekekben pedig ártatlanság is ott van a rossz döntések mögött, a bűnt pedig nem az eleve romlott lelkek, hanem a kísértések és a gyengeség szüli. A helyzet az, hogy ez mindegyik színésznek remekül sikerül, az Aranyélet karakterei az elbaszottságuk mellett is szerethetőek. Így baromi könnyű azonosulni is velük, ami azért jó, mert ők valóban mi vagyunk, a rohadó Magyarország megalkuvó lakói.”

Nők Lapja Café
“Engem aztán senki nem vádolhat azzal, hogy túl könnyen lelkesedem dolgokért, sőt kifejezetten azon vagyok, hogy a hűvös, tárgyilagos kritikus szerepkörében tetszelegjek, de ha valami annyira szuper, mint most az Aranyélet, én azelőtt bizony leborulok. Márpedig az HBO új saját gyártású sorozatának csupán percekbe telik, hogy beszippantson. Míg a csatorna korábbi hazai (Társas játék, Terápia) sorozatai mind egy kicsinosított, irreálisan jólétben élő mű-Magyarországon játszódtak, az Aranyélet bizony maga a rögvalóság.”

aranyelet_plakat3_1000

Filmtett
“Az Aranyélet nyitóepizódja nagyon sokat ígér a folytatásra, egyúttal bemutatja azt is, mire képes a magyar sorozatgyártás, ha mindenki formában van.”

Revizor
“A magyar HBO korábbi saját gyártású produkcióihoz, a Terápiához és a Társas játékhoz hasonlóan az Aranyélet is egy külföldi sorozaton alapul (a finn Helppo elämä címűn). A Dyga Zsombor és Mátyássy Áron rendezte széria bizonyítja is, amit a Terápia csak felvillantott: hogy egy remake is lehet értékes, ha profi módon adaptálják az ország viszonyaihoz. Az alkotók láthatóan nagyon fontosnak tartották, hogy a sorozat a mai magyar valóságról szóljon: a főhős, Miklósi Attila már a nyitójelenetben budapesti lakáskeresőket ver át, kihasználva az elszabadult árakat (amik talán már e sorok írásakor is magasabbak, mint a forgatókönyv fejlesztésekor).”

aranyelet_plakat4_1000

NOL
“Zomborácz Virág és Bárány Márton mellett Tasnádi István, napjaink egyik legjobb drámaírója vállalta el a forgatókönyv megírását, és Dyga Zsombor, valamint Mátyássy Áron a rendezést. Habár az íróknak és a rendezőknek alapvetően egy életszerűtlen történetet kellett magyar viszonyokra adaptálniuk (elvégre tud valaki olyan emberről, aki kicsit is hasonlítana a főhősre?), ennek ellenére a figurák mégis életszerűek, nem papírízűek. Párbeszédeik is olyanok, mintha ezek az emberek tényleg közöttünk élnének – pedig dehogy. Ez a titka annak, hogy a néző képes átadni magát a sztorinak.”

Origo
“Na, így kell elkezdeni egy sorozatot – gondolom, amikor beúszik a főcím, markáns, beazonosítható képekkel, alatta jól eltalált zenével, a Fancy Dress Party, vagyis Fülöp Péter egyik számával. Rögtön a nyitójelenettel meggyőz az operatőr is, Ónodi Eszter kocogását olyan szépen járja körül a budai hegyekben, hogy öröm nézni.”

Index
Az Index egy egészen progresszív videóban foglalja össze, amit az Aranyéletről tudni kell.

magyar.film.hu

A magyar.film.hu még nyáron járt kint a forgatáson, és kifaggatta Mátyássy Áront, Ónodi Eszter és Thuróczy Szabolcsot is!
“A két főszereplő és a rendező is egyetért abban, hogy az HBO új szériája nagyjátékfilm igényű sorozat lesz. Túróczy szerint olyan, mintha egymás után forgatna le három egész estés mozifilmet. Ónodi hozzátette: “Két nagyon jó filmrendezővel dolgozunk együtt, így játékfilmes attitűddel készítjük ezt a sorozatot.”